خرید بردگیم

اگر به دنبال بازی های شاد و هیجان انگیز برای سرگرم شدن خانواده و دوستانتان در دورهمی هایتان هستید خرید بردگیم می تواند یک تصمیم عاقلانه و جذاب باشد.

مطمئنا شما هم در جمع های خانوادگی و دوستانه، تجربه بازی های گروهی را داشته اید و اولین کاری که انجام می دادیم آوردن کاغذ و خودکار برای بازی اسم فامیل بود و شروع به رسم خطوط عمودی و افقی می کردیم و در این بازی ها هرشخصی که دستخط کندی داشت از بازی عقب می ماند.

خرید بردگیم

 اما امروزه با وجود بازی های فکری و سرگرم کننده دیگر نیازی به کاغذ و خودکار نمی باشد.

اگر به دنبال بازی های فکری شاد و هیجان انگیز هستید که دورهمی هایتان را گرم و با نشاط کند، همچنین باعث تمرکز و دقتتان شود و خنده را بر لب هایتان جاری کند از خرید بردگیم غافل نشوید.

بردگیم چیست؟

بردگیم بازی است که از قطعات مختلفی شامل صفحه ی بازی، مهره ها، تاس، کارت ها و قطعاتی ازین قبیل می تواند طراحی و ساخته شده باشد.

در بردگیم اصل بازی بر مبنای رقابت می باشد که معمولا شامل ۲ و یا بیش تر بازیکن با یکدیگر به رقابت می پردازند و در آخر با شمارش امتیاز ها فرد برنده مشخص می گردد.

 البته در بعضی از بازی ها نیز فردی پیروز است که به عنوان آخرین نفر در بازی باقی می ماند.

 با پیشرفت بازی ها، امروزه بردگیم ها از رقابت های فردی به رقابت های گروهی نیز گرایش یافته اند که به فواید این مورد نیز در جلوتر خواهیم پرداخت.

گوناگونی و تنوع بردگیم ها بسیار زیاد است. در یکی از برد گیم ها شما بازیکن ها باید داستانی را دنبال کنید و در نوعی دیگر بازی شبیه به زندگی واقعی طراحی شده است.

گاهی طراحی بازی بسیار ساده است مانند بازی مار و پله که همه ی ما کاملا با آن آشنا هستیم و بعضی دیگر هم آنقدر پیچیده هستند که بازی ساعت ها به طول می انجامد و بازیکن باید از مهارت های خود مانند هنر مذاکره و طراحی استراتژی برای پیروزی استفاده کند، مانند بازی معروف مونوپولی.

همچنین مقدار زمانی که نیاز است برای یادگیری بازی های مختلف صرف شود بسیار متفاوت است و این موضوع الزاما به تعداد قوانین و پیچیدگی های آن مربوط نمی شود .

 گاهی بعضی بازی ها مانند شطرنج را می توان تنها در 5 دقیقه آموخت اما برای یادگیری استراتژی های بازی و پی بردن به عمق آن ها ممکن است ساعت ها و هفته ها زمان لازم باشد.

خرید بردگیم از فروشگاه آنلاین لگو

انواع بردگیم

بردگیم ها انواع مختلفی دارند وهر کدام از مدل ها استراتژی های مختلفی را در برمی گیرد و هر کدام جذابیت مختص به خود را دارد و شما می توانید براساس سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید و لذت ببرید .

  • استراتژیک : بردگیم های استراتژیک، اغلب داستان خاصی ندارند و فقط قواعد وقوانینی دارند که باید با رعایت آنها بر حریف خود غلبه کنید.
  • تعاملی : در این بردگیم ها شما حتما باید یک تیم داشته باشید و به وسیله تعامل با یکدیگر بر رقیبان خود پیروزشوید و در این مدل، تعامل و مذاکره بسیار مهم است .
  • آموزشی : در این بردگیم ها در کنار بازی و سرگرمی ، آموزش نیز قرار دارد تا تاثیر بیشتری در یادگیری داشته باشد . اغلب برای کودکان کاربرد دارد ولی نسخه بزرگسال آن نیز وجود دارد.
  • معمایی : در این بردگیم ها باید مسائل موجود در بازی را تجزیه وتحلیل و حل و فصل کنید تا برنده بازی شوید
  • نقش آفرینی : در این مدل بردگیم ها هر کدام از بازیکن ها یک نقش برعهده دارند و با استفاده از قوانین بازی و نقش هایی که دارید می توانید برنده بازی شوید.
  • اقتصادی : در این مدل بردگیم ها براساس قوانین بازی شما مهارت های اقتصادی خود را افزایش می دهید و هرچه هوش اقتصادی شما بیشتر باشد، در این بازی برنده می شوید.

تاریخچه بردگیم

رد پای بردگیم را می توان در اکثر جوامع و فرهنگ ها و همچنین در تاریخچه ی بشریت نیز پیدا کرد.

 امروزه اسناد و شواهدی در جیرفت، منطقه باستانی ایران یافت شده است که بر وجود برد گیم ها در این تمدن کهن گواهی می دهد.

همچنین کاوش ها نشان می دهد که در مصر باستان در حدود ۳۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بردگیم ها وجود داشته اند که نام آن نیز در آن زمان سنا بوده است.

نقاشی های کشف شده بر روی آثار تاریخی بجا مانده از آن دوران گواهی بر این ادعا می باشد.

از دیگر بردگیم های کشف شده از آن زمان می توان به بازی سگ های شکاری و شغال ها اشاره داشت که مجموعه کامل این بازی در مقبره باستانی در مصر مربوط به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح یافت شده است.

شواهدی دیگر نیز اذعان می دارند که در حدود ۵۰۰۰ سال پیش نیز بردگیم  در بین النهرین باستان رواج داشته است و بعضی از آن ها نیز جزو بازی های سلطنتی و درباریان محسوب می شده است.

در اروپا نیز بازی برد گیم  سابقه طولانی مدتی دارد و اولین برد گیم به قرن هشتم قبل از میلاد مسیح برمی گردد.

یونان باستان، روم و ایرلند از قدیمی ترین سرزمین های قاره اروپا می باشند که حضور برد گیم در آن جا تایید شده است.

گسترش استفاده از بردگیم و سیر صعودی پدیدار شدن برندهای مختلف و برد گیم های متنوع با شکل گیری امپراتوری بریتانیا همزمان شد.

 جان والیس از بنام ترین افراد اهل انگلستان بود که در زمینه انتشار و چاپ برد گیم و فروش کتاب، نقشه و موسیقی فعالیت داشت. او به همراه دو پسر جوانش موفق شد به بزرگ ترین تولید کننده و فروشنده برد گیم در قرن 18 و 19 تبدیل شود.

اما تاریخچه بردگیم در آمریکا به گونه ای متفاوت بوده است. قرن 17 و 18 مردم آن سرزمین ها بیش تر به کشاورزی مشغول بوده اند و ازین رو زمان زیادی برای اختصاص به برد گیم ها نداشته اند.

از طرفی نیز مذهبیون نیز تاس را نمادی از شیطان می دانستند و هر کس را که از آن استفاده می کرد مورد سرزنش و تنبیه قرار می دادند.

بردگیم

با گذشت زمان و پیشرفت جامعه آمریکا و در نتیجه غنی تر شدن مردم قشر متوسط، اوقات فراغت آن ها نیز بیش تر شده و برد گیم رواج بیش تری در میان مردم یافت. اولین برد گیم منتشر شده در این سرزمین نیز متاثر از داستان ها و روحیات مسیحت بود.

 همچنین شرکت برادران مکلافلین از اولین کسانی بودند که به طراحی و فروش بردگیم با رویکرد سرمایه ای پرداختند.

بردگیم و دنیای امروز

امروزه با گسترش فضای اینترنت و پیشرفت تکنولوژی شاهد ظهور بردگیم به صورت آنلاین و ویدیو گیم هستیم. به گونه ای که شخصی در یک سرزمین می تواند همزمان با فردی از کیلومتر ها دورتر بازی کرده و از تجربه خود لذت ببرد.

با کمی جستجو در فضای اینترنت خواهید توانست تا با بعضی از وب سایت های ارائه دهنده انواع مختلفی از بردگیم بیشتر آشنا شوید.

در حالی که انتظار می رفت با گسترش بازی های ویدیویی از محبوبیت و در نتیجه خرید برد گیم کاسته شود، از اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی فروش برد گیم با رشد مواجه شد.

 مقاله ای بر همین اساس بیان می دارد که خرید برد گیم از سال ۲۰۱۴ به بعد با رشد بین ۲۵ تا ۴۰ درصدی همراه بوده است و از این زمان به عنوان دوران طلایی برد گیم یاد می کند.

در نتیجه ی این گسترش استقبال از خرید برد گیم، گرافیک استفاده شده در این بازی ها، اجزای تشکیل دهنده آن ها و گجت های اضافه شده به برد گیم ها از نظر کیفیت و تنوع نیز با رشد چشمگیری همراه بوده است.

 بر همین اساس تنها در سال ۲۰۰۱ در حدود ۴۰۰ ملیون دلار فروش برد گیم به ثبت رسیده است و این رقم در سال ۲۰۱۱ به ۸۰۰ ملیون دلار افزایش یافته است.

فواید استفاده از بوردگیم

دانشمندان طی تحقیقات خود دریافته اند که برد گیم هایی که بازی با اعداد، بخشی از روند بازی را تشکیل می دهند، به درک کودکان از اعداد کمک کرده و این کودکان در علومی که مرتبط با ریاضی است از استعدادی بیش تری نسبت به سایر هم نوعان خود برخوردارند.

 بر اساس همین تحقیق ثابت می شود این کودکان در شمردن، درک بهتر اعداد و رابطه بینشان بهتر عمل کرده و نیم کره ی چپ این کودکان از رشد بهتری برخوردار می شود.

از طرفی تحقیقات دیگر نیز اذعان می دارند که برد گیم می تواند خلاقیت و درک کودکان را افزایش داده و بدین ترتیب به رشد نیم کره راست مغز آن ها کمک کند.

همچنین برد گیم همواره از سوی متخصصین و محققین مغز و اعصاب به عنوان راهکاری بسیار موثر برای پیش گیری و حتی درمان زوال عقل یا همان آلزایمر مورد توجه بوده است و امروزه نیز در بسیاری از مراکز نگهداری سالمندان از برد گیم به عنوان بخشی از برنامه روزانه سالمندان استفاده می شود.

بردگیم برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجا که برد گیم ها جزو دسته بندی اسباب بازی فکری قرار می گیرند و همواره این بازی ها در رشد هوش و خلاقیت تاثیر گذار هستند و افراد با بازی با این نوع سرگرمی های گروهی روحیه کار تیمی و همچنین تقویت روابط گروهی در آنان افزایش می یابد.

از این رو این بازی های رومیزی برای تمامی افراد اعم از کودکان و خردسالان تا افراد سالمند می تواند یک سرگرمی بسیار مناسب باشد.

این بازی ها به کودکان کمک می کند تا بهتر بتوانند عواطف و هیجانات خود را کنترل نمایند و برای افراد سالمند نیز در پیشگیری از آلزایمر کمک می کند.

بردگیم اورجینال

قیمت بردگیم

برای اطلاع از قیمت انواع بوردگیم باید این نکته ها را درنظر بگیرید که بر اساس متریال و قطعات استفاده شده در این بازی های رومیزی هرمدل مطمئنا قیمت متفاوتی نیز دارد.

گاها برند های متفاوتی را با قیمت های پایین تر نیز مشاهده می کنید که متاسفانه کیفیت قابل قبولی ندارند و بعد از چند بار بازی کردن با آنها، دیگر قابل استفاده نیستند.

بردگیم اورجینال را از کجا تهیه کنیم؟

همان طور که بالاتر صحبت کردیم برند های مختلفی را در بازار مشاهده می کنیم اما کیفیت خوبی ندارند.

برای تهیه بردگیم اورجینال شما می توانید از فروشگاه های معتبر حضوری و آنلاین خرید نمایید.

البته برای روشن شدن اینکه کدام فروشگاه آنلاین معتبر است فقط کافیست به نماد اعتماد آن فروشگاه دقت نمایید.

شما می توانید از سایت لگو دات کام که دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد و به صورت تخصصی در فروش اسباب بازی های فکری فعالیت دارد، به راحتی بردگیم اورجینال و همچنین انواع بازی های رومیزی با برند دلخواه خود را تهیه نمایید.

سخن آخر:

در دنیای پرمشغله امروز، همه افراد اعم از کوچک و بزرگ گاهی نیاز دارند به دور از دنیای دیجیتال و دور از فضاهای مجازی کنار هم جمع شوند و لحظات خوشی را برای خود و اطرافیانشان رقم بزنند. یکی از کارهایی که می شود انجام داد استفاده از بازی های رومیزی که امروزه با نام بورد گیم از آن یاد می شود است.

این بازی های هیجان انگیز در انواع مختلف طراحی شده اند و هر کسی با توجه به سلایق و علایق خود می تواند مدل مورد نظر خود را تهیه نماید.

این بازی ها در عین هیجان و شادی بخش  بودن، کاملا بی خطر هستند و مناسب برای کودکان و حتی سالمندان نیز می باشند.